Snabb titt i backspegeln!

Publicerat 2013-09-11 » 17:47:23 | Me and my life
Innan jag berättar allt som har med graviditeten å göra så tänkte jag bara köra en snabb resume av vad som hänt sen sist.. Semester hade jag ju, å Marcus var uppe i Norrland så jag spenderade lite tid ute hos Mormor å Morfar i Båstad, på deras camping. Fyra, fem dagar stannade jag å solen sken alla dagar så vi badade, slappade, läste å shoppade.. Ja, jag å Mormor då. Morfar har ju inte riktigt ro till såna aktiviteter.

När Marcus kom hem från Norrland så hade vi en vecka tillsammans å den spenderades mest hemma i lägenheten. Vi hade ju en del å prata om, om man säger så. Tog ett litet avbrott å åkte till Göteborg med Julia å Nico iallafall. Bodde på hotell, käka god mat å besökte Liseberg. Jag hade längtat som en tok men vågade inte ta några risker så medan de andra tre åkte karuseller så satt jag på en bänk å läste en bok :p På vägen hem stannade vi till på allas vårat Gekås å shoppade lite.

Tja, sen fyllde jag år, 26 närmare bestämt. Hade lite födelsedagsfika för familjen här hemma men annars blev de inget firande direkt. Fick en SPA-övernattning av Marcus i födelsedagspresent så helgen efter jag fyllde år spenderades på Ystad Saltsjöbad. Vilket ställe! Hela stället andades LYX å de var riktigt skönt att komma iväg å BARA VILA även om jag inte kunde basta å så.

Därefter har de inte hänt sådär jättemycket faktiskt. Jag har jobbat ju, å jag har fortsatt på halvtid så de har jag jobbat nu sen semestern slutade. Hoppar upp på 75% på Måndag faktiskt. Känns skönt å framförallt känner jag mig redo för de. Mer om de senare.

Förra veckan var jag på Mallorca med Anette å Fatima från jobbet å de var såå efterlängtat. Vi bokade resan i slutet av Mars så man hade hunnit längta ett tag! Det blev ju självklart en nykter resa å vi levde ala pensionärs-style. Gick å la oss tidigt på kvällarna, var uppe runt sju å sen låg vi på stranden hela dagarna. Va ute å kollade lite i Magaluf, nere i en hamn med helt sjuka båtar å sen käkade vi på en jättefin restaurang med årets utsikt över havet en kväll. Resterande dagar å kvällar lagade vi all mat själva vilket funkade kanon, å för att inte snacka om ekonomiskt. Första resan jag gjort nånsin som jag kommer hem med pengar över, haha! Då försökte jag ändå shoppa nästsista dagen men nej, jag lyckades ändå få tusenlappar med i plånboken. Jaja, inte för att de är negativt direkt. Sparkontot blev happy :)

Annars har jag umgåtts med mina vänner, träffat min familj å allt de där andra som jag brukar förgylla mitt liv med. Ni har väl knappt märkt att jag har varit borta? ;) Har iofs fått lite klagomål både som kommentarer, SMS å in real life men ni har ju uppenbarligen överlevt för efter gårdagens bombsläppning på facebook så hittade alla tillbaka verkar de som!

Oj, nu måste jag springa ut i köket. Vi hörs ikväll igen.

Min nya kärlek som jag hitta nere på Mallis.